مقاله ای کامل در مورد پاناسونیک

⓿دانلودجزوه.مقاله.پروژه.کارآموزی⓿


وقتی در جستجوی خودت باشی ، خداوند را در کنارت احساس می کنی


مقاله ای کامل در مورد پاناسونیک

کونوسوکی ماتسوشیتا در سال ۱۸۹۴ در دهکده‌ای در کشور ژاپن به نام واسامورا به دنیا آمد. ماتسوشیتا فرزند کوچک خانواده ده نفری خود بود. بر پایه معیار‌های ژاپنی آغاز سده بیستم، افراد خانواده ماتسوشیتا را می‌توان خانواده مرفه به شمار آورد اما در سال ۱۸۹۹ به دلیل ورشکستگی پدر، اوضاع اقتصادی خانواده فروپاشید و مرحله جدیدی از زندگی برای ماتسوشیتا و خانواده اش آغاز شد.

ترک محل سکونت، دوری از خانواده، ترک تحصیل، پرداختن به کار سخت، مصائبی بود که ورشکستگی پدر برای او به ارمغان آورد.

به دلیل فقر و بیماری و نداری، ماتسوشیتا در ۲۷ سالگی خود، تمام اعضای خانواده خود را از دست داده بود. این سالها همراه با ابتلاء وی به نوعی بیماری ریوی بود که تا پایان عمرش گریبان گیر او بود. او در سال ۱۹۱۷، در حالی که در شغل خود موفق بود شرکت محل کار خود را ترک کرد و تصمیم گرفت از آن به بعد برای خود کار کند. او از یک دوران کودکی سخت، یک دوره شاگردی، کارآموزی فرهیخته گردید و به راهی تازه گام نهاد.

 

panasonic logo 8 مقاله ای کامل در مورد پاناسونیک

ماتسوشیتا در سال ۱۹۱۷ با ۱۰۰ ین پس انداز خود و چهار نفر دستیار، کسب و کار خود را آغاز کرد. این مبلغ برابر ۵ ماه حقوق وی بود. کارخانه ماتسوشیتا در درون خانه‌ای اجاره‌ای دو اتاقه وی برپا گردید. همه سطح موجود برای کارکردن ۵/۱۴ متر مربع بود. در آن زمان کارکنان کارخانه ماتسوشیتا نه تجربه کاری داشتند و نه صاحب منابع مالی و پیوند و ارتباطات بودند. در این زمان ماتسوشیتا کار خود را با تولید یک محصول و آن هم نوعی سرپیچ اغاز کرد عناصر چهارگانه خلاقیت، خطرپذیری، سخت کوشی، فروتنی و شیوه‌های جدید مدیریتی ماتسوشیتا باعث شد که در طی ۷۲ سال از تأسیس کارخانه ماتسوشیتا، محصولات این کارخانه (پاناسونیک) برای تمام مردم دنیا شناخته شده باشد و کمتر سازمانی در طول عمر خود به موفقیت‌هایی که کارخانه ماتسوشیتا دست یافت، دست یافته باشد.
در این سالها، او نه تنها شرافت و بزرگی خانواده را باز گرداند، بلکه جلال و شکوه اقتصادی و اجتماعی گذشته را پشت سر گذاشت. ثروت او چنان فزون شد که مقایسه دارایی‌های وی با پدر یا پدربزرگ وی بی‌معنی بود.
زندگی ماتسوشیتا مانند زندگی افسانه‌ای پریان بود که به حقیقت می‌پیوست. در حقیقت زندگی وی شبیه به قطار تندرو شهر بازی بود که با سرعت به قله می‌رسید و با شتاب در سرازیری قرار می‌گرفت. کودک تهی دست سالهای ۱۸۹۹ به جایگاهی رسید که در پایان عمر خدمات نیکوکارانه وی بالغ بر ۲۷۶ میلیون دلار شد. چندین کتاب در مورد مدیریت و سرشت آدمی به نگارش درآورد که سرلوحه برنامه مدیران شد.

تأسیس مؤسسه صلح و شادمانی، تأسیس دانشگاه مدیریت و حکومت ماتسوشیتا، پدیدآوردن جایزه ژاپن، از جمله کارهای برجسته وی در دهه پایانی عمرش است. دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه واسدا، دریافت نشان شهر لوس آنجلس، دریافت نشان از سوی دولت هلند از جمله دستاورد‌های اوست. کونوسکی ماتسوشیتا در ساعت ۱۰ بامداد ۲۷ آوریل ۱۹۸۹ در بیمارستان درگذشت.

● رمز موفقیت ماتسوشیتا:
ماتسوشیتا علت موفقیت خود را چنین توصیف می‌کند: «کلید کامیابی در پدید آوردن محصول، داشتن درجه دکترا، یا داشتن بودجه کلان در واحد پژوهش و گسترش نبود. بلکه در تلاش، زحمت کشیدن و عرق ریختن کارکنان شرکت بود». وی رویکردی جدید و متفاوت از زمان خود به کارکنان خود داشت. از نظر وی، سرمایه‌های یک سازمان، کارکنان آن هستند. توجه به «خرد گروهی»، «نظام بخشی»، «تعیین مأموریت سازمان»، از شیوه‌های مدیریتی وی به شمار می‌آیند؛ شیوه‌هایی که پس از گذشت چندین دهه از پیاده‌سازی آنها توسط ماتسوشیتا، در سازمانهای کنونی مطرح می‌گردند.
با توجه به نحوه زندگی و عملکرد ماتسوشیتا، وی علاوه بر خصوصیاتی همچون خلاقیت، خطر پذیری، تلاش، فروتنی که ویژگی مشترک کارآفرینان دیگر نیز می‌باشد، دارای ویژگی فوق‌العاده‌ای بود که می‌توان آن را رمز موفقیت وی نامید و آن هم «ظرفیت بالا برای برانگیختن دیگران است.

● ویژگی مدیریتی ماتسوشیتا:
▪ توجه به خرد گروهی
▪ پیاده سازی نظام بخشی در سازمان
▪ کاهش هزینه
▪ تولید فراورده‌هایی که بهتر از فراورده‌های موجود در بازار است، بطوری که به قیمت کمتر از نرخ بازار به فروش برسند
▪ ساعت کار متمادی
▪ صرفه جویی در همه موارد
▪ سازمان باید از راههای ابتکاری که از راه عدالت و انصاف هم دور نگردد تأمین مالی شود
▪ با کارکنان طوری رفتار گردد که گویی اعضاء خانواده هستند
▪ سرعت در کار
▪ توجه به تبلیغات
▪ اندیشیدن در قالب گسترده بازرگانی و نه در قالب وظیفه باریک خویش

● اصول اعتقادی ماتسوشیتا:
▪ خدمت به مردم:
فراهم آوردن فراورده‌ها و خدمات با کیفیت بالا به قیمت عادلانه و معقول تا از این راه به راحتی زندگی و شادمانی مردم در سراسر جهان یاری داده شود.
▪ انصاف و امانت:
منصف بودن در همه داد و ستد‌های بازرگانی و رفتار شخصی و همواره به داوری‌های آزاد پرداختن و رها شدن از پیش پندارها.
▪ کار گروهی برای غایت همگانی: گردآوری تواناییها و قدرت اراده برای انجام دادن هدف‌های مشترک در فضای اعتماد متقابل و رعایت کامل آزادی و استقلال فردی.
کوشش خستگی ناپذیر برای بهتر کارکردن.
▪ احترام و فروتنی:
احترام به حقوق دیگران، حفظ نظم اجتماعی.
▪ همسازی با قوانین طبیعی:
پیروی از قوانین طبیعی و سازگار ساختن اندیشه و عمل با اوضاع در حال تحول و دگرگونی، تا از این راه در همه کوششها، پیشرفت و کامیابی تدریجی ولی پیوسته باشد.
▪ حق‌شناسی در برابر نعمت‌ها.

● دیدگاه فلسفی ماتسوشیتا:
▪ انسان به طور ذاتی موجودی خوب و مسئول است.
▪ نژاد انسان برای رشد و پیشرفت، چه مادی و چه معنوی، ظرفیت بالایی از خود نشان داده است
انسان قدرت گزینش دارد.
▪ ما دارای ظرفیت بکار بردن منابع مادی و فکری برای رویارویی با دشواریهای زندگی در جهان هستیم. حل موضوعات دشوار، بیش از هر چیز به ذهن و شوق یادگیری نیاز داریم

مرد خوشبخت زیر درخت چنار مفهوم ژاپنی نام کونوسوکی ماتسوشیتا بنیانگذار شرکت ماتسوشیتاست، گرچه بیماری طاقت فرسای دوران کودکی او، احتمال زنده ماندنش را بسیار کم جلوه می داد، اما عملا او فرصت یافت حدود یک قرن در این جهان زندگی کند و با فکری روشن و دیدگاهی والا، تنها با سرمایه ۱۰۰ ین شرکتی را بنیان‌گذارد که اکنون با عرضه محصولات بسیار متنوع در حوزه های گوناگون تحت نامهای تجاری ناسیونال، پاناسونیک، تکنیکس و کواسار، بیش از ۳۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان به کار گیرد تا درآمد سالانه ای حدود ۸۰ میلیارد دلار داشته باشد و قدیمی‌ترین و بزرگترین بنگاه جهانی ژاپن محسوب شود. شرکت او از بسیاری جهات نمونه و منحصر به فرد است.

بنیان شرکت و پایداری طولانی آن مرهون عظمت فکری شخصیتی همچون ماتسوشیتاست که نه تنها بنیانگذار شرکت محسوب می شود بلکه به دلیل داشتن ایده‌های عمیق انسانی در مشی مدیریتی خود، در ژاپن به عنوان پدر مدیریت ژاپن شناخته می شود و با عرضه اندیشه های خویش، در سطح جهان نیز به عنوان مدیری اثربخش مطرح است.

شرکت ماتسوشیتا در سال ۱۹۱۸ با همت کونوسوکی ماتسوشیتا تاسیس شد. سرمایه اولیه تاسیس شرکت، تنها ۱۰۰ ین (یک دلار_) بود که ماتسوشیتا با کمک همسر و برادر همسرش (مؤسس شرکت سانیو) آن را تامین کرد و شرکت را راه انداخت تجربه ای که او به عنوان یک برقکار جوان در شرکت برق اوزاکا اندوخته بود او را واداشت که تولید و عرضه سرپیچ لامپ را که مدتها روی آن کار کرده بود، به عنوان اولین فعالیت و محصول شرکت تازه تأسیس عرضه کند. پس از ارائه دو شاخه تبدیل برق به بازار، شارژهای لامپهای دوچرخه را با نشان «ناسیونال» به بازار عرضه کرد و در سال ۱۹۲۵ این نشان تجاری را برای شرکت به ثبت رساند.

ماتسوشیتا در سال ۱۹۶۱ در سن ۶۵ سالگی از مدیریت شرکت کنار رفت، اما تا پایان عمر به عنوان رهبر معنوی شرکت باقی ماند.

ماتسوشیتا در شیوه مدیریتی خود، سبکی انسانی و طبیعی و به تعبیر خودش منطبق و موافق با قوانین هستی داشت.

اساس فلسفه مدیریت او توجه به انسان بود. او با اینکه خود از تحصیلات رسمی بهره چندانی نبرده بود اما هنر مشورت و استفاده از استعدادهای انسانی همکاران خود را به خوبی نمایان می ساخت. مفاهیم انسان شناسانه بسیاری را می توان در شیوه و نگرش مدیریتی او یافت که به دلیل سادگی و پاکی به مرز فطرت آدمیان نزدیک است و هنر او در به کارگیری و پیاده سازی این مفاهیم در عرصه عمل نهفته است؛ مفاهیمی همچون تبعیت از قوانین طبیعی، توجه به خرد جمعی، مشارکت ایده‌ها، اعتماد به کارکنان، تمرکز بر نقاط قوت افراد، مشورت با کارکنان، فکر باز و آزاد و روح فروتنی داشتن، جدیت، انتقادپذیری، وظیفه‌شناسی، ارزش نهادن به کار و تلاش برای تعالی انسان. او اغلب به کارکنانش می گفت وقتی مشتری می‌پرسد شرکت شما چه چیزی می‌سازد آنان باید جواب دهند شرکت ماتسوشیتا الکتریک «انسان» می‌سازد.

صنایع الکتریکی ماتسوشیتا، که امروزه بیشتر به همان نام نشان تجاری معروف خود یعنی پاناسونیک شناخته می‌شود، چشم انداز خود را چنین ترسیم کرده است:

برترین شرکت جهانی تا سال ۲۰۱۰ از طریق پیگیری اهداف مدیریت در زمینه تحقق شبکه فراگیر با فناوری‌های نوین و حضور در محیط جهانی.

شعار معروف پاناسونیک، «ایده پردازی برای زندگی» (IDEAS FOR LIFE) است.

آقای کونوسوکه ماتسوشیتا که در نوامبر ۱۸۹۴ در جنوب اوزاکا بدنیا آمد، کار حرفه ای خود را بعنوان یک کارآموز در یک مغازه “منقل زغالی” فروشی آغاز کرد. در ۱۵ ژوئن ۱۹۱۷ وی تشکیلات خود با عنوان کارخانه ساخت تجهیزات الکتریکی ماتسوشیتا را پایه گذاری کرد تا به تولید تجهیزات الکتریکی بپردازد. در خلال سال های اولیه، شرکت در زمینه ساخت لامپ های دوچرخه، اتوهای برقی و بعدها رادیو و باتری های پیلی مشغول به فعالیت بود. در سال ۱۹۲۹، کونوسوکه نام شرکت خود را به کارخانه تولیدی الکتریکی ماتسوشیتا تغییر داد و با ارائه اهداف مدیریتی پایه، هفت قاعده و اصل اساسی شرکت و همچنین مرامنامه آن، فلسفه پایه مدیریتی خود را از نو تعریف کرد.

در خلال سالهای آتی شرکت های پاناسونیک بیشتری پایه گذاری شدند. در ۲۷ آوریل ۱۹۸۹، آقای کونوسوکه ماتسوشیتا، پایه گذار شرکت پاناسونیک، در سن ۹۴ سالگی و پس از یک عمر خدمت به جامعه جهانی دار فانی را وداع گفت. امروزه گروه شرکت های پاناسونیک یک تولید کننده شناخته شده در سطح جهانی در زمینه ساخت محصولات الکتریکی و الکترونیکی بشمار رفته و گستره محصولات آن از اجزا و قطعات الکترونیکی تا محصولات الکترونیکی مخصوص مصارف منزل، لوازم خانگی، تجهیزات مخصوص خودکار سازی کارخانجات، تجهیزات اطلاعاتی و ارتباطی و محصولات مرتبط با مصارف منزل را در بر می گیرد .

شرکت پاناسونیک یکی از پیشروترین تولید کنندگان محصولات الکتریکی و الکترونیکی برای مصارف شخصی، تجاری و صنعتی در سرتاسر جهان بشمار می رود. بر اساس بررسی های انجام گرفته توسط مجله معتبر فوربس، شرکت پاناسونیک در بین ۵۰۰ شرکت پر درآمد اول جهان در مقام ۷۹ قرار داشته* و یک شرکت معتبر در ژاپن و در سرتاسر جهان بحساب می آید. گروه شرکت های پاناسونیک مشتمل بر یک شبکه جهانی با ۵۴۰ شرکت می باشد که همگی با هماهنگی و یکپارچگی کامل به فعالیت مشغول بوده و تعداد ۲۹۲،۲۵۰ نفر در آنها مشغول بکار می باشند.

دفتر مرکزی شرکت در اوزاکای ژاپن قرار داشته و شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۰۹ موفق گردید تا به رکورد بسیار خوب فروش گروهی ۵/۷,۷۶۵ میلیارد ین دست یابد. مدیر ارشد فعلی شرکت پاناسونیک آقای فومیو اوتسوبو می باشد. نام شرکت از اول اکتبر ۲۰۰۸ به شرکت پاناسونیک (پاناسونیک کورپوریشن) تغییر یافته و محصولات تجاری شرکت تحت نام یکپارچه “پاناسونیک” ارائه می شود. پیش از این، شرکت پاناسونیک با عنوان محصولات الکتریکی ماتسوشیتا (ماتسوشیتا الکتریک وُرکس) نامیده می شد.

بعنوان بخشی از رویکرد جدید ، شرکت ماتسوشیتا ساختار مدیریت خارجی خود را با تأکید بر محلی سازی تجدید سازمان نموده است، شرکت ماتسوشیتا الکتریکایندستریال با مسؤلیت محدود، بمنظور پاسخگویی هرچه سریعترو اساسی به نیازهای بازار شرکت پاناسونیک گلف PGFرا بعنوان اولین شرکت تابعه خود در خاورمیانه تأسیس نمود پی جی اف در تاریخ ۸ ژانویه ۱۹۹۶، و متعاقباًمرکز بازاریابی پاناسونیک در خاورمیانه(پی ام ام ) در تاریخ اول آوریل ۲۰۰۱ در دوبی، امارات متحده عربی تأسیس گردیدند – مرکز منطقه ای بازاریابی شرکت ماتسوشیتا الکتریک ایندستریال برای خاورمیانه و کشورهای آفریقایی است.
در خاورمیانه، پاناسونیک در زمره پیشروان محصولات الکترونیکی خانگی، اداری و سیستمهای ارتباطی حرفه ای بشمار می رود.
نام پاناسونیک بانوآوری، کیفیت، عملکرد بهتر، و کاربری آسان مترادف است. باایمان به نیروی خلاقیت و تعهد کارکنان خود در اینجاو سراسر جهان، به آیندهاىروشن و درخشان مبتنی بر تکنولوژی و ایفای نقشی پیشرو در دنیایی پیشرفته برگرفته از سیستمهای دیجیتال نظر دوخته اند.
محصولات خانگی

پاناسونیک :
تلویزیونهای رنگی، دستگاههای پخش دی وی دی، سیستم های سینمای خانگی، دستگاههای ضبطو پخش ویدیو، دوربین هایفیلمبرداری ویدیویی، دوربین هاىفیلمبرداری دیجیتال، لوازم صوتی خانگی ، سیستم هاىپخش اتومبیل، وسایل و تجهیزات برقی

ناسیونال :
یخچالهای خانگی، ماکروفر، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، لوازم آشپزخانه، اتو، کولر گازی تجهیزات تهویهو هواکش.

سیستم های اتوماسیون اداری
پاناسونیک راهکارهای کامل محصولات اداری وحرفه ای ،سیستمهای مخابراتی، مهندسی سیستم، سیستمهای دوربین مدار بسته و تجهیزات صوتی تصویری حرفه ای و و کولر گازی وتجهیزات تهویهو هواکش را به مشتریان خویش عرضه مى نماید.
سیستمهای کامل پردازش اسناد از طریق دستگاههای فتوکپی چند منظوره و فاکس با قابلیت اتصال به اینترنت. سیستمهای کامل مخابراتی مانند )پی بی ایکس) برای منزل و کلیه بخش های تجاری-اداری.سیستمهای کامپیوتری قابل حمل براى استفاده در هواییما و …..بخش های مهندسی سازه ، نفت و شبکه های فروش کالاهادر فروشگاهای زنجیره ای. نمایشگرهای پلاسماPDP برای عرضه و نمایش حرفه ای… در فرودگاهها. هتلها وسیستم سینمای خانگی وسایر مکانهای عمومی/ پروژکتورها و همچنین پانا برد. سیستم های ایمنی تلویزیونی مدار بسته مانندسیستمهای(سی سی تی وی) ، به مؤسسات و شرکتهای مختلف عرضه می گردند.
سیستمهای صوتی تصویری حرفه ای
پاناسونیک در دنیایپیشرفته وپیچیده رسانه های عمومی در مراکز و ایستگاههای رادیو تلویزیونی و صوتی تصویری حرفه ایدنیای پیشررفته امروز ، ازتهیه کنندگان و گردانندگان اصلی محسوب می شود. در سرتاسر جهان، هزارانشبکه رادیو تلویزیونی،استودیوها/سالنهای سینما و آمفی تاترسیستمهای پاناسونیک را برگزیده اند.
با شناخت مسؤلیت خود بعنوان یک صنعتگر، از راه انجام فعالیت های حرفه ای تجاری، خودرا وقف پیشرفت و توسعه جامعه و رفاه مردم خواهیم کرد، و بدینوسیله کیفیت زندگی را در سراسر دنیا و برای جهانیان بهبودخواهیم داد”.
هدف اساسی مدیریت ماتسوشیتا که در سال ۱۹۲۹ توسط کونوسوکه ماتسوشیتا، بنیان گذار شرکت تدوین گردید.
شرکت ماتسوشیتا الکتریک ایندستریال با مسؤلیت محدود، از پیشروان جهانی در عرصه تولید محصولات برقی و الکترونیک برای کاربردهای خانگی، تجاری و صنعتی به شمار میرود. با فروش کل ۶۱٫۶۸ میلیارد دلار در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۰۳، گروه ماتسوشیتا شبکه ای جهانی متشکل از بیش از ۳۸۴ شرکت و ۲۸۸,۳۲۴ نفر کارکنان است که افزون بر ۱۵,۰۰۰ محصول را با مارکهای ناسیونال، پاناسونیک، وتکنیکس تولید و عرضه می نماید. این شرکت که اداره مرکزی آن در اوزاکا ژاپن واقع است در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۰۳ مبلغ ۶۱٫۶۸ میلیارد دلار فروش کل گروه را ثبت نموده است

با شناخت مسؤلیت خود بعنوان یک صنعتگر، از راه انجام ٿعالیت های حرٿه ای تجاری، خودرا وقٿ پیشرٿت و توسعه جامعه و رٿاه مردم خواهیم کرد، و بدینوسیله کیٿیت زندگی را در سراسر دنیا و برای جهانیان بهبودخواهیم داد”. [هدٿ اساسی مدیریت ماتسوشیتا که در سال ۱۹۲۹ توسط کونوسوکه ماتسوشیتا، بنیان گذار شرکت تدوین گردید.] شرکت ماتسوشیتا الکتریک ایندستریال با مسؤلیت محدود، از پیشروان جهانی در عرصه تولید محصولات برقی و الکترونیک برای کاربردهای خانگی، تجاری و صنعتی به شمار میرود. با ٿروش کل ۶۱٫۶۸ میلیارد دلار در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۰۳، گروه ماتسوشیتا شبکه ای جهانی متشکل از بیش از ۳۸۴ شرکت و ۲۸۸,۳۲۴ نٿر کارکنان است که اٿزون بر ۱۵,۰۰۰ محصول را با مارکهای ناسیونال، پاناسونیک، وتکنیکس تولید و عرضه می نماید. این شرکت که اداره مرکزی آن در اوزاکاOsaka ژاپن واقع است در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۰۳ مبلغ ۶۱٫۶۸ میلیارد دلار ٿروش کل گروه را ثبت نموده است تاریخچه کونوسوکه ماتسوشیتاKonosuke Matsushita، متولد نوامبر ۱۸۹۴ در جنوب اوزاکا، کار حرٿه اى خودرا بعنوان کار آموز در ٿروشگاه “هیباچیHibachi” شروع کرد. در ۱۵ ژوئن ۱۹۱۷ شرکت خودرا با نام (Matsushite Electric Devices Manufacturing) {کارخانه تولید ابزار برقی ماتسوشیتا} برای تولید لوازمبرقیجانبی تأسیس نمود. طی اولین سالها، شرکت به عرضه لامپ دو چرخه، .اتوی برقی و سپس به تولید رادیو و باتری پرداخت، در سال ۱۹۲۹ کونوسوکه نام شرکت را به (Matsushita Electric Manufacturing Works) (کارخانه تولیدات برقی ماتسوشیتا) تغییرنام داده و ٿلسٿه اصلی مدیریت را با هدٿ اساسی مدیریت، اصول هٿتگانه و مرامنامه شرکت تعریٿ نمود. در ۲۷ آوریل ۱۹۸۹، کونوسوکه ماتسوشیتا بنیان گذار ماتسوشیتا الکتریک، پس از ایٿای نقشی شگرٿ در دگرگونیهای جهان، درسن ۹۴ سالگی دیده از جهان ٿروبست. امروزه گروه شرکتهای ماتسوشیتا از بزرگترین تولید کنندگان محصولات الکترونیک در جهان است که تولیدات آن طیٿ وسیعیاز قطعات الکترونیکی تا محصولات الکترونیکی خانگی،….تجهیزات اتوماسیون کارخانجات،سیستمهای کامپیوتری و مخابراتی را در برمی گیرد. بعنوان بخشی از رویکرد جدید….، شرکت ماتسوشیتا ساختار مدیریت خارجی خود را با تأکید بر محلی سازیLocalization تجدید سازمان نموده است، شرکت ماتسوشیتا الکتریکایندستریال با مسؤلیت محدود، بمنظور پاسخگویی هرچه سریعترو اساسی به نیازهای بازار شرکت پاناسونیک گلٿ PGFرا بعنوان اولین شرکت تابعه خود در خاورمیانه تأسیس نمود. PGF در تاریخ ۸ ژانویه ۱۹۹۶، و متعاقباًمرکز بازاریابی پاناسونیک در خاورمیانهPMM در تاریخ اول آوریل ۲۰۰۱ در دوبی، امارات متحده عربی تأسیس گردیدند – PMM مرکز منطقه ای بازاریابی شرکت ماتسوشیتا الکتریک ایندستریال (MEI) برای خاورمیانه و کشورهای آٿریقایی است. در خاورمیانه، پاناسونیک در زمره پیشروان محصولات الکترونیکی خانگی، اداری و سیستمهای ارتباطی حرٿه ای بشمار می رود. نام پاناسونیک بانوآوری، کیٿیت، عملکرد بهتر، و کاربری آسان مترادٿ است. باایمان به نیروی خلاقیت و تعهد کارکنان خود در اینجاو سراسر جهان، به آیندهاىروشن و درخشان مبتنی بر تکنولوژی و ایٿای نقشی پیشرو در دنیایی پیشرٿته برگرٿته از سیستمهای دیجیتال نظر دوخته اند. محصولات خانگی پاناسونیک : تلویزیونهای رنگی، دستگاههای پخش DVD، سیستم های سینمای خانگی، (VCRs) {دستگاههای ضبطو پخش ویدیو}، دوربین هایٿیلمبرداری ویدیویی، دوربین هاىٿیلمبرداری دیجیتال، لوازم صوتی خانگی Portable، سیستم هاىپخش اتومبیل، {وسایل و تجهیزات برقی } ناسیونال : یخچالهای خانگی، ماکروٿر، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، لوازم آشپزخانه، اتو، کولر گازی تجهیزات تهویهو هواکش. سیستم های اتوماسیون اداری پاناسونیک راهکارهای کامل محصولات اداری وحرٿه ای ،سیستمهای مخابراتی، مهندسی سیستم، سیستمهای دوربین مدار بسته و تجهیزات صوتی تصویری حرٿه ای و Broadcastingو کولر گازی وتجهیزات تهویهو هواکش را به مشتریان خویش عرضه مى نماید. سیستمهای کامل پردازش اسناد از طریق دستگاههای ٿتوکپی چند منظوره و ٿاکس با قابلیت اتصال به اینترنت. سیستمهای کامل مخابراتی مانند PBX برای منزل و کلیه بخش های تجاری-اداری.سیستمهای کامپیوتری قابل حمل براى استٿاده در هواییما و …..بخش های مهندسی سازه ، نٿت و شبکه های ٿروش کالاهادر ٿروشگاهای زنجیره ای. نمایشگرهای پلاسماPDP برای عرضه و نمایش حرٿه ای… در ٿرودگاهها. هتلها وسیستم سینمای خانگی وسایر مکانهای عمومی/ LCD پروژکتورها و همچنین پانا بردPanaBoard. سیستم های ایمنیتلویزیونی مدار بسته مانندسیستمهایCCTV ، به مؤسسات و شرکتهای مختلٿ عرضه می گردند. سیستمهای صوتی تصویری حرٿه ای و Broadcasting سیستمهای Pro A/VوBroadcastپاناسونیکدر دنیایپیشرٿته وپیچیده رسانه های عمومی در مراکز و ایستگاههای رادیو تلویزیونی و صوتی تصویری حرٿه ایدنیای پیشررٿته امروز ، ازتهیه کنندگان و گردانندگان اصلی محسوب می شود. در سرتاسر جهان، هزارانشبکه رادیو تلویزیونی،استودیوها/سالنهای سینما و آمٿی تاترسیستمهای پاناسونیک را برگزیده اند.

با شناخت مسؤلیت خود بعنوان یک صنعتگر، از راه انجام فعالیت های حرفه ای تجاری، خودرا وقف پیشرفت و توسعه جامعه و رفاه مردم خواهیم کرد، و بدینوسیله کیفیت زندگی را در سراسر دنیا و برای جهانیان بهبودخواهیم داد”.
[هدف اساسی مدیریت ماتسوشیتا که در سال ۱۹۲۹ توسط کونوسوکه ماتسوشیتا، بنیان گذار شرکت تدوین گردید.]
شرکت ماتسوشیتا الکتریک ایندستریال با مسؤلیت محدود، از پیشروان جهانی در عرصه تولید محصولات برقی و الکترونیک برای کاربردهای خانگی، تجاری و صنعتی به شمار میرود. با فروش کل ۶۱٫۶۸ میلیارد دلار در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۰۳، گروه ماتسوشیتا شبکه ای جهانی متشکل از بیش از ۳۸۴ شرکت و ۲۸۸,۳۲۴ نفر کارکنان است که افزون بر ۱۵,۰۰۰ محصول را با مارکهای ناسیونال، پاناسونیک، وتکنیکس تولید و عرضه می نماید. این شرکت که اداره مرکزی آن در اوزاکاOsaka ژاپن واقع است در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۰۳ مبلغ ۶۱٫۶۸ میلیارد دلار فروش کل گروه را ثبت نموده است
تاریخچه
کونوسوکه ماتسوشیتاKonosuke Matsushita، متولد نوامبر ۱۸۹۴ در جنوب اوزاکا، کار حرفه اى خودرا بعنوان کار آموز در فروشگاه “هیباچیHibachi” شروع کرد. در ۱۵ ژوئن ۱۹۱۷ شرکت خودرا با نام (Matsushite Electric Devices Manufacturing) {کارخانه تولید ابزار برقی ماتسوشیتا} برای تولید لوازمبرقیجانبی تأسیس نمود. طی اولین سالها، شرکت به عرضه لامپ دو چرخه، .اتوی برقی و سپس به تولید رادیو و باتری پرداخت، در سال ۱۹۲۹ کونوسوکه نام شرکت را به (Matsushita Electric Manufacturing Works) (کارخانه تولیدات برقی ماتسوشیتا) تغییرنام داده و فلسفه اصلی مدیریت را با هدف اساسی مدیریت، اصول هفتگانه و مرامنامه شرکت تعریف نمود. در ۲۷ آوریل ۱۹۸۹، کونوسوکه ماتسوشیتا بنیان گذار ماتسوشیتا الکتریک، پس از ایفای نقشی شگرف در دگرگونیهای جهان، درسن ۹۴ سالگی دیده از جهان فروبست.
امروزه گروه شرکتهای ماتسوشیتا از بزرگترین تولید کنندگان محصولات الکترونیک در جهان است که تولیدات آن طیف وسیعیاز قطعات الکترونیکی تا محصولات الکترونیکی خانگی،….تجهیزات اتوماسیون کارخانجات،سیستمهای کامپیوتری و مخابراتی را در برمی گیرد.
بعنوان بخشی از رویکرد جدید….، شرکت ماتسوشیتا ساختار مدیریت خارجی خود را با تأکید بر محلی سازیLocalization تجدید سازمان نموده است، شرکت ماتسوشیتا الکتریکایندستریال با مسؤلیت محدود، بمنظور پاسخگویی هرچه سریعترو اساسی به نیازهای بازار شرکت پاناسونیک گلف PGFرا بعنوان اولین شرکت تابعه خود در خاورمیانه تأسیس نمود. PGF در تاریخ ۸ ژانویه ۱۹۹۶، و متعاقباًمرکز بازاریابی پاناسونیک در خاورمیانهPMM در تاریخ اول آوریل ۲۰۰۱ در دوبی، امارات متحده عربی تأسیس گردیدند – PMM مرکز منطقه ای بازاریابی شرکت ماتسوشیتا الکتریک ایندستریال (MEI) برای خاورمیانه و کشورهای آفریقایی است.
در خاورمیانه، پاناسونیک در زمره پیشروان محصولات الکترونیکی خانگی، اداری و سیستمهای ارتباطی حرفه ای بشمار می رود.
نام پاناسونیک بانوآوری، کیفیت، عملکرد بهتر، و کاربری آسان مترادف است. باایمان به نیروی خلاقیت و تعهد کارکنان خود در اینجاو سراسر جهان، به آیندهاىروشن و درخشان مبتنی بر تکنولوژی و ایفای نقشی پیشرو در دنیایی پیشرفته برگرفته از سیستمهای دیجیتال نظر دوخته اند.
محصولات خانگی
پاناسونیک :
تلویزیونهای رنگی، دستگاههای پخش DVD، سیستم های سینمای خانگی، (VCRs) {دستگاههای ضبطو پخش ویدیو}، دوربین هایفیلمبرداری ویدیویی، دوربین هاىفیلمبرداری دیجیتال، لوازم صوتی خانگی Portable، سیستم هاىپخش اتومبیل، {وسایل و تجهیزات برقی }
ناسیونال :
یخچالهای خانگی، ماکروفر، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، لوازم آشپزخانه، اتو، کولر گازی تجهیزات تهویهو هواکش.
سیستم های اتوماسیون اداری
پاناسونیک راهکارهای کامل محصولات اداری وحرفه ای ،سیستمهای مخابراتی، مهندسی سیستم، سیستمهای دوربین مدار بسته و تجهیزات صوتی تصویری حرفه ای و Broadcastingو کولر گازی وتجهیزات تهویهو هواکش را به مشتریان خویش عرضه مى نماید.
سیستمهای کامل پردازش اسناد از طریق دستگاههای فتوکپی چند منظوره و فاکس با قابلیت اتصال به اینترنت. سیستمهای کامل مخابراتی مانند PBX برای منزل و کلیه بخش های تجاری-اداری.سیستمهای کامپیوتری قابل حمل براى استفاده در هواییما و …..بخش های مهندسی سازه ، نفت و شبکه های فروش کالاهادر فروشگاهای زنجیره ای. نمایشگرهای پلاسماPDP برای عرضه و نمایش حرفه ای… در فرودگاهها. هتلها وسیستم سینمای خانگی وسایر مکانهای عمومی/ LCD پروژکتورها و همچنین پانا بردPanaBoard. سیستم های ایمنیتلویزیونی مدار بسته مانندسیستمهایCCTV ، به مؤسسات و شرکتهای مختلف عرضه می گردند.
سیستمهای صوتی تصویری حرفه ای و Broadcasting
سیستمهای Pro A/VوBroadcastپاناسونیک در دنیای پیشرفته و پیچیده رسانه های عمومی در مراکز و ایستگاههای رادیو تلویزیونی و صوتی تصویری حرفه ایدنیای پیشررفته امروز ، ازتهیه کنندگان و گردانندگان اصلی محسوب می شود. در سرتاسر جهان، هزارانشبکه رادیو تلویزیونی،استودیوها/سالنهای سینما و آمفی تاترسیستمهای پاناسونیک را برگزیده اند.

 

منابع:

گروه مخابراتی فراگر

 

وبلاگ کمپانی پاناسونیک

 

وبلاگ منادی دل

 

بازار اچ پی

 

تک بوک

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نظرات:



اخرین مطالب